Toimitus- ja käyttöehdot
TOIMITUS – JA KÄYTTÖEHDOT
YLEISTÄ
Verkkokauppamme toimittaa tilauksia Manner-Suomeen ja muualle Eurooppaan EU-alueelle.
Asioidakseen verkkokaupassa asiakkaan on oltava vähintään 15-vuotias. Alaikäisten ostoksille edellytetään huoltajan suostumus. Alaikäinen voi maksaa vain verkkopankin kautta, luotto-ostojen ikäraja on 18 vuotta.
Tuotteiden hinnat ovat euromääräisiä (EUR) ja sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä käsittely- tai lähetyskuluja. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin, mutta tilaushetkellä ilmoittamamme hinnat ovat voimassa asiakkaan koko ostoprosessin ajan.
Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen ollessa kyseessä. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan sitä, että tuotteen ilmoitettu hinta poikkeaa selvästi ja merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta esim. jos tuotteelle on virheellisesti ilmoitettu hinta 12,50 kun sen oikea hinta on 125,00 tai tuotteella ei ole hintaa ollenkaan.
Sailtech.fi –verkkokaupalla on oikeus yksittäisissä tapauksissa hylätä asiakkaan tilaus. Verkkokauppa ei takaa tuotteiden saatavuutta kaikissa tilanteissa. Jos tilattu tuote on loppuunmyyty tai se toimitetaan myöhäisempänä ajankohtana, ilmoitamme siitä sähköpostiviestillä.
Normaali toimitusaika on 2-6 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Osapuolia sitova sopimus syntyy, kun asiakkaalle on lähetetty erillinen tilausvahvistus asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus tehdään heti kun verkkokauppa on vastaanottanut tilauksen ja maksaminen on suoritettu onnistuneesti.
Svea Paymentsin tarjoama Ostajan Apulainen auttaa sinua kaikkiin tilaukseen liittyvissä asioissa. Lue lisää ->
TILAAMINEN
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme valikoimasta siirtämällä halutun tuotteen/tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisällön kassapalvelussa. Voit muokata tilaustasi lisäämällä tai poistamalla tuotteita siihen saakka kunnes olet hyväksynyt maksun kassapalvelussa.
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimittamiseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen sekä asiakas- ja suoramarkkinointiin. Voit kieltää tietojesi käytön suoramarkkinointitarkoituksiin ilmoittamalla asiasta meille. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
MAKSAMINEN
Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy).
Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Ostajan Apulaiseen, jossa voit hoitaa mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon sekä maksutavan muutoksen ympäri vuorokauden.
Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen. Tarkistusajan pituudesta ilmoitetaan tilauskohtaisesti sähköpostilla.
Lue lisää Svea Paymentsin maksupalvelun käytöstä »
MAKSUTAVAT
Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.
Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard)
Maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.
Maksaminen Pivo-sovelluksella
Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).
Maksaminen Siirto-sovelluksella
Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.
Maksaminen laskulla ja erämaksulla
Lasku
Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla.
Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.
Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.
Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.
Laskun maksaminen pienemmissä erissä
Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.
Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton
yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset
eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot
Erämaksu
Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.
Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.
Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot
Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.
Yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 4242 3330 (ma-to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.
Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.
Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue tietosuojaselosteemme täältä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.
Svea
Ekonomi / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.sveapayments.f
Yrityslaskulla ostaminen
Svea Payments tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luotonantajana toimii Svea Ekonomi Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:
- Maksimisumma voi olla myös tätä suurempi, mikäli siitä on erikseen sovittu Svean ja kauppiaan kesken. Päivitä summa tarvittaessa.
Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi
Maksujenvälittäjän
yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.sveapayments.fi
TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Lisäksi saat Svea Payments Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääset seuraamaan toimituksen etenemistä ja hallinnoimaan tilaustasi Ostajan Apulaisen avulla. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
TOIMITUSTAVAT JA HINNAT
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Suomessa tehdyt yli 50 euron tilaukset toimitamme ilmaiseksi.
Nouto noutopisteestä Lauttasaaresta 0,00 €
Tilauksen voit noutaa myös Sail Tech Oy:n noutopisteestä/varastosta (Veneentekijäntie 2, 00210 Helsinki) varaston aukioloaikoina (ma-pe klo 9-16.30). Tilausta noutaessasi sinun pitää todistaa henkilöllisyytesi tai ottaa mukaasi tilauksen kuitti/tilausvahvistus.
Nouto Postin toimipisteestä 5,95 €
Tilaus toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla lähetyksen saapumisesta. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.
Nouto Postin SmartPOST -pakettiautomaatista 5,95 €
Voit noutaa tilauksen valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Tilauksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti.
Postin Kotiintoimitus 10,90 €
Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.
Toimitus Suomen ulkopuolelle EU-alueelle 15,00 €
Suomen ulkopuolelle EU-alueelle toimitettavat tilaukset hoitaa Postnord.
PALAUTUKSET
Kaikilla tilaamillasi tuotteilla on täysi 14 päivän palautusoikeus tuotteiden vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee myös ALE-tuotteita.
Normaalin palautusoikeuden lisäksi Ostajan Apulainen- palvelu antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa ja palauttaa tuotteita erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta verkkokauppiaalle.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä kauppiaaseen.
Palauttaminen on maksullista lukuun ottamatta Lauttasaaren noutopisteeseen/varastoon (Sail Tech Oy, Veneentekijäntie 2, 00210 Helsinki) henkilökohtaisesti tehtyä palautusta varaston aukioloaikoina (ma-pe klo 9-16.30). Postitse tehtävän palautuksen palautusosoite on Sail Tech Oy/Asiakaspalautukset, Veneentekijäntie 2, 00210 Helsinki.
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja vahingoittumattomia alkuperäisissä ehjissä pakkauksissa, ja alkuperäisten hintalappujen sekä etikettien tulee olla yhä kiinni tuotteissa. Saat kokeilla tuotteita kuten se olisi myymälästä ostettaessakin mahdollista tuotteen tai pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Jos olet kuitenkin ottanut tuotteen käyttöösi, vastaat tavaran arvon alentumisesta. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan. Jos tuote on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tavarasta sen koko arvolla. (KSL 6:18.2)
Miten palautetaan?
- 1. Tee sähköinen palautusilmoitus
Klikkaa tilauksen yhteydessä Svea Payments Oy:lta saamasi sähköpostiviestin Ostajan Apulainen -linkkiä. Valitse toiminto, seuraa palvelun ohjeita ja ilmoita palautettavat tuotteet.
- 2. Pakkaa palautuslähetys ja liimaa palautusosoitetarra pakettiin
Pakkaa palautettavat tuotteet ja palautusilmoitus –lomake alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Palautettavan tuotteen tulee olla hyvin pakattu ja alkuperäispakkauksessaan. Liimaa lähetyksen mukana tullut palautusosoitetarra näkyvälle paikalle pakettiin.
- 3. Vie palautuslähetys Postin toimipisteeseen
Lähimmän Postin toimipisteen löydät osoitteesta www.posti.fi. Palauttaminen on maksullista, joten sinun tulee maksaa palautuksen lähetyskulut. Pyydä palautuslähetyksestä kuitti palvelupisteestä ja säilytä se. Kuitti on tosite tuotteen palautuksesta.
- 4. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita voi palauttaa myös Sail Tech Oy:n noutopisteen/varaston aukioloaikoina veloituksetta.
Täytäthän palautuslomakkeen etukäteen, niin palautus sujuu helpommin. Muista ottaa myös tilausvahvistus tai kuitti mukaasi.
Huomaathan, että Lauttasaaren noutopisteessä ei makseta rahapalautusta, vaan hyvitys tapahtuu kuten normaalisti verkkokaupassa.
Käsittelemme palautuksesi mahdollisimman pian. Palautuksen saapuminen varastollemme voi kestää 5-10 arkipäivää. Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi, kuittaamme peruutuksen, jonka jälkeen Svea Payments Oy hyvittää rahasi takaisin. Mikäli olet tilannut tuotteita laskulla tai osamaksulla, saat laskun kun olemme käsitelleet palautuksesi.
VAIHTO
Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@sailtech.fi. Vaihdoista ei tarvitse ilmoittaa Svea Payments Oy:n palveluun, vaan tuotteen postittaminen Postin palautuspalvelulla palautusosoitteeseen riittää. Liitä pakettiin vielä yhteystietosi. Tuotteen vaihtamisesta emme peri lähetyskuluja.
REKLAMAATIOT
Jos haluat reklamoida verkkokaupasta ostamastasi tuotteesta, niin ennen tuotteen palauttamista ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@sailtech.fi.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
ASIAKASPALVELU
Asiakaspalvelumme palvelee sinua sähköpostitse osoitteessa info@sailtech.fi sekä puhelimitse numerossa 09 6824 950 tai 040 5671761 ma-pe klo 9-16.
RIITOJEN RATKAISU
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).